PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Як творять на українській сцені казковий світ Пер Гюнта

Вікна-Новини

Вiкна 22:00

Норвезькі
пристрасті в театрі Лесі Українки. Частина театральної команди «Ленкому» вже
приїхала до Києва й розпочала монтувати декорації.

За два тижні тут
виросте справжній норвезький ліс. Команда театру «Ленком» збирає дивовижну декорацію
до вистави «Пер Гюнт».

Електронник
Олекса в «Ленкомі» вже 10 років. Легко лазить по драбинах. Понад годину
вовтузиться на висоті – лісові стовбури ніяк не хочуть рухатися: хлопці
переплутали фазу.

Олексій Смоктунов, електронник театру «Ленком»:

Ну да, в данном случае
провода были перепутаны, когда монтировали установку.

Декорація «Ленкому»
– диво прогресу та фантазії театральних художників. Деякі конструкції
виробляють на оборонних російських заводах. Дійство в «Пер Гюнті» відбувається
довкола ось цього куба-трансформера. Конструкція десятки разів змінює вигляд та
призначення – за хвилину глядачі з Норвегії потрапляють до Марокко, потім до
Сахари, Каїра й знову до Скандинавії. Куб рухає ось ця платформа, яку
запускають гідравлічні приводні.

Артемій Харлашко, керівник виробництва театру «Ленком»:

В финале спектакля
происходит такое перемещение платформы – куб весь поднимается и актриса выходит
внутрь куба.

Усе разом важить
понад 10 тонн. Аби це громаддя не проломила підмостки театру Лесі Українки
москвичі зміцнили стіну з під низу.

Артемій Харлашко, керівник виробництва театру «Ленком»:

Внесли вот
конструктивные добавления. Да, вот подпорки под места основные, где проходит
основная нагрузка – останавливается платформа. Чтобы не сломать театр Леси
Украинки.

У підвалі ж
розмістили й спеціальну гастрольну гідростанцію, що нагнічує тиск для гідравліки.

Артемій Харлашко, керівник виробництва театру «Ленком»:

Она просто громко
работает, поэтому мы ее ставим в трюме, чтобы она не мешала проведению
спектакля.

З підвалу рушаємо
на робочу галерею. Артемій розкриває сценічні секрети. Ось цим шляхом
рухатиметься Пер Гюнт. За сценарієм актор Антон Шагин має зробити ось цей трюк
під стелею сцени.

Актор просто
бігтиме від сцени сюди на гору. Щоб на висоті 8 метрів ефектно промовити
репліку ще й сторч головою.

Артемій Харлашко, керівник виробництва театру «Ленком»:

Здесь его цепляют к
поясу, который на нем уже надет, он просто переворачивается вниз головой,
зацепляется ногами за эту раму и его просто опускают на этой раме.

Танцювальна
феєрія Пер Гюнт просто рясніє ефектними трюками. Акторів страхують спеціальні
люди та обладнання. Отже й складну декорацію 50 робітників «Ленкому» монтують
власноруч, не підпускаючи сторонніх помічників.

Дмитро Логвин, член правління фонду Віктора
Пінчука:

Ну, мы находим
компромиссы, хотя это не всегда просто. Потому что театр Леси Украинки –
национальный театр, со своими традициями, своими правилами, а театр «Ленком»
Марка Захарова – очень современный театр, где существует одно правило –
выполнить задумку мэтра. Не первый год мы это делаем, пока все получалось.

За підтримки
Фонду Віктора Пінчука нову фантазію від легендарного «Ленкому» українці
побачать вже цієї суботи.