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
До Києва приїхала одна з найскандальніших виставок планети | Вікна-Новини
PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

До Києва приїхала одна з найскандальніших виставок планети

Вікна-Новини

Вiкна 22:00

12 справжніх людських
трупів – на показ. До Києва приїхала одна з найскандальніших виставок планети –
«Таємниці тіла». Організатори видовища для міцних нервами запевняють – усі останки
їм заповідали на наукові потреби. Про фізику та етику людського тіла в 3
D – Ольга Семак.

До України
приїхала скандально відома виставка, яка відверто демонструє справжні
законсервовані людські тіла. І хоча її власники кажуть, що із законом у них все
гаразд, ця експозиція викликає більше питань, ніж дає відповідей.

Можливо в
попередньому житті його звали Сянцзян. Або Чангпу. Але сьогодні він просто
Бігун. А його колега поруч – Регбіст. Вони на вигляд радше як наочні моделі
тіла без шкіри для скульпторів.

Віктор Сидоренко, доцент кафедри хірургії
медичного університету ім. О.Богомольця:

Тут є тільки м’язи. Тобто немає жиру й немає шкіри.

Проте насправді –
є справжніми тілами померлих людей. Такими стали після пластинації. Це коли
рідину в людських тканинах витискує спеціальний силікон. Тіла консервують у
китайському містечку Даляні – там найліпші фахівці.

Віктор Сидоренко, доцент кафедри хірургії
медичного університету ім. О.Богомольця:

Це вже неможна вважати тілом цієї людини, тому що
весь білок заміщений ось цим пластифікатором. Це так би мовити абсолютно точний
клон, але пластиковий.

Всі тіла на
виставці – китайські. Кілька років тому пролунав скандал. А де беруть трупи для
пластинації? Припускали, що це політв’язні та пацієнти психічних лікарень
Піднебесної. А ще – безхатьки з Сибіру.

Арні Гелер, директор виставкової компанії-власника
(Британія):

Ми самі розслідували цю справу. Залучили
американських патологоанатомів. Медекспертиза встановила – це аж ніяк не ув’язнені.
Нам непотрібні політика й скандали. Я запевняю, всі ці люди померли своєю
смертю.

Етичних аспектів
тут також дотримано, – каже столичний викладач хірургії Віктор Сидоренко. Ім’я
й вік цього чоловіка нікому не відомі.

Віктор Сидоренко, доцент кафедри хірургії
медичного університету ім. О.Богомольця:

Цю людину впізнати неможливо, тому що природнім
від неї залишилися тільки очі, брови і рот. Ми не знаємо, можливо це був
китаєць з отакими щоками – ми не знаємо. Або абсолютно худорлява людина.

Виставка
представляє 12 тіл – їх законсервували в природніх позах, аби показати роботу м’язів.
Журналістам дозволили зафільмувати лише 2 з 9 галерей. «Вiкна» найбільше
вразили слухові кісточки зі шкільного підручника – молоточок, коваделко, стремінце.
А лікаря Михайла Радуцького зачарував живий трійчастий нерв у розрізі щелепи.

Михайло Радуцький, лікар:

Честно, я не любил
анатомию, но если бы мне показывали, как делать блокаду, чтобы обезболить перед
стоматологической манипуляцией какую-то часть челюсти – вот
здесь
вот все понятно.

У виставки «Таємниці
тіла» є конкурент – також пересувна експозиція «Світ тіла». Її власник німець
Гюнтер фон Хагенс. Німецький патологоанатом і мистець. Саме він вигадав метод
пластинації тіл.

Арні Гелер, директор виставкової компанії-власника
(Британія):

Я не хочу багато говорити про доктора фон Хагенса.
Звісно, я знаю, хто це такий. Але наші проекти суттєво відрізняються. Мої
виставки освітні, його проект – чуттєвіший і провокує в глядача інші, геть не
наукові емоції.

На виставках
Хагенса полюбляє фільмувати чимало режисерів. Ось Джеймс Бонд полює на злодіїв
поміж цими тілами.

А це герої
німецької мелодрами Тома Тиквера призначили побачення серед приголомшливих
експонатів. Відсьогодні це можете зробити і ви.