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
На «Молодості» – ретроспектива видатного канадського аніматора Теодора Ушева | Вікна-Новини
PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

На «Молодості» – ретроспектива видатного канадського аніматора Теодора Ушева

Вікна-Новини

Вікна 18:00

Кінофестиваль
«Молодість» добігає кінця. Під завісу кіноманів дивують спецподіями.
Серед останніх – ретроспектива видатного канадського аніматора Теодора
Ушева. Не про мультики, а про мистецтво справжньої анімації – Ольга
Семак.

Із-поміж усіх
іноземців у журі цьогорічної «Молодості» він – єдиний, хто не потребує
перекладу. Канадський аніматор Теодор Ушев виявляється
болгарином. Каже, в школі з російської йому була п’ятірка.


Теодор Ушев, художник,
аніматор:


Я читал Жюль
Верна на русском языке. И Майн Рид, и «Дети капитана Гранта». И еще
роман «Как закалялась сталь». Ну и вся классика, конечно. «Войну и мир»
читал на русском, и «Анну Каренину тоже.

До Монреаля він
емігрував у 31. За 10 років зробив у Канаді карколомну кар’єру
аніматора. Один із перших його героїв був ось цей розгублений чолов’яга
з фільму «Проходячи повз».

Він каже: всі свої
фільми робить для себе і про себе.

За його плечима
десятки анімаційних фільмів – несподіваних, захопливих і геть різних.
Зворушлива «Цариця» видається як паперова аплікація. Це історія про
дівчинку Лілі, що їде на відпочинок до бабусі в Болгарію. Мабуть, єдина
в режисера історія для дітей.

Більшість його
фільмів – для дорослих. «Щоденники Артура Ліпсетта» – посвята
канадському режисерові-авангардистові, що заподіяв собі смерть.
Фрагменти фільмів і справжніх листів Артура Ліпсета Теодор Ушев огортає
своїм пронизливим живописом. Кожен кадр фільму власноруч намальовано
акриловими фарбами. Фактично це документальне кіно, що в остаточному
підсумку стає мистецтвом.

Теодор Ушев, художник, аніматор:

Мне очень
нравятся гибридные формы, и поэтому начал думать и делать такие
анимационные фильмы
. В документалистике у
тебя есть границы и ограничения, а когда у тебя
анимация
, ты можешь все
сделать.

Фільм «Вежа» – це
його найуспішніший фільм. 3 хвилини 46 секунд подорожі в царство
російського конструктивізму. Цю музику – заставку до радянської
програми «Час» – Ушев пам’ятав із дитинства, просто не знав, хто
автор.

Ця анімація
об’їздила всі фестивалі. Її придбали 15 телеканалів. Фільм, що його
зроблено за 5 тисяч доларів, заробив понад 100 тисяч. На закритті
«Олімпійських ігор» у Ванкувері стався конфуз. Канада передавала
естафету російському Сочі під музику Свиридова.

Теодор Ушев, художник, аніматор:

И канадцы
сделали номер на музыку Георгия Свиридова. И все люди
сказали
: «А да, это музыка из
фильма Теодора Ушева
».Сейчас
Свири
дов – самый популярный
русский композитор в Канаде благодаря этому ф
ильму.

Коли «Вікна» просто
під час розмови запропонували Ушеву папір і пастель, аніматор зрадів,
як дитина. За 5 хвилин Теодор намалював чоловіка, якого гризе його
власний демон. Чи художник намалював самого себе?

Теодор Ушев, художник, аніматор:

Может быть, а
может, и нет. Может, это кто-то из членов жюри?