PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Через часті ДТП українські зупинки стають небезпечними для життя

Вікна-Новини

Вікна 18:00

Більшість українських зупинок – небезпечні для життя.
Стверджують громадські активісти. На них відсутні огорожі, посадкові майданчики
та піддашки. Зводять їх без дотримання спеціальних будівельних норм. І як
наслідок – десятки загиблих на зупинках. Якими вони мають бути – дізнавалися «Вікна».

Пан Євген живе неподалік злощасної зупинки в
Дніпропетровську. Тут аварії відбуваються регулярно. Він бачив, як у останній,
три дні тому, загинуло п’ятеро людей.

Євген Фершал, свідок ДТП у Дніпропетровську:

Тут мгновенно вон туда человек отлетел и
вот тут пацаненок лежал.

БМВ без жодних перепон вилетіло на зупинку й позбивало людей. Ані паркана, ані
високого бордюра. Пан Євген на прохання «Вікон» береться виміряти його висоту.
Подекуди бордюр зруйнований. Там, де є – налічує лише кілька сантиметрів.

Євген Фершал, свідок ДТП у
Дніпропетровську:

6 сантиметров. Бордюр должен быть высоким. А так
– машина возьмет и перекатится.

Заввишки 20 сантиметрів. Саме таким має бути бордюр за всіма нормами й правилами.
Громадський активіст Юрій Паперовий показує такий на одній із зупинок у Києві.

Юрій Паперовий, активіст ГО «Громадський
комітет транспортної безпеки»:

Случилось ДТП, то вот этот бордюр, который 20 сантиметров, он
сдерживает траекторию движения, и сдерживающим фактором для того, чтобы
автомобиль не вылетел на остановку, не травмировал людей, которые там
находятся.

Утім, і ця зупинка неідеальна. Тут є кіоск, а саме через
них і стається більшість травмувань. У Дніпропетровську уламки металу та скла з
хлібної крамнички – завдали людям найбільших ушкоджень.

Юрій Паперовий, активіст ГО «Громадський
комітет транспортної безпеки»:

Если бы там не было столько киосков, не было бы столько и
увечий, потому что именно об киоски они и получили эти травмы.

Фахівці стверджують, що зупинки в Україні дедалі частіше
стають місцем смерті для пішоходів. А все через те, що переважна їх більшість
не відповідає жодним будівельним нормам. Тим часом чиновники схильні винуватити
в страшній кількості смертей не зупинки, а водіїв. Мовляв, саме вони –
неуважні, перевищують швидкісний режим і вбивають пішоходів.

Андрій Вавриш, заступник директора
департаменту містобудування:

Коли так швидко автівка вилітає на
дорогу, то немає технічних засобів, якими б могли б зупинити наслідки аварії.

Експерти радять постраждалим судом вимагати матеріального відшкодування від
місцевої влади за необладнану зупинку.