Водолази перевірили каналізацію під Дніпром – вона може не витримати воду

Вікна-Новини

Вікна 22:00


Як прорве, то буде лихо. Столична влада взялася оглядати дюкери – підводну
каналізацію під Дніпром. Екологи кажуть, вони застарілі, бо їх протягли майже
півстоліття тому. Тож вони можуть не витримати великої води. На інспекцію
Дніпра з водолазами рушив Вадим Гаращук.

Вадим
Гаращук, журналіст:

Сьогодні усі нечистоти столиці протікають
у Дніпрі. Під водою прокладено 7 дюкерних труб довжиною майже у кілометр кожна.
По ним усі стічні води з правого берега потрапляють на лівий для очищення на
Бортницькій станції аерації.

Дюкер – це трубопровід для транспортування рідини,
прокладений під дном річки. Перші такі в Києві закладали ще півстоліття тому.
Як і більшість каналізаційних труб у столиці, вони морально застаріли. З метою
антитерористичної безпеки немає жодних публічних мап, де їх позначено.

Наталя
Чижмакова, еколог:

Якщо каналізаційні стоки попадуть у воду,
це небезпечно, у першу чергу, для питного водопостачання тих міст, які
знаходяться у нас внизу.

Обстежувати дюкери почали ще від учора. Саме тоді Інтернет бив на сполох –
очільник Києва терміново вирушив до них з питанням «чи є загроза прориву?». Оглянути
їх готуються водолази. Микола саме має пірнути.

Водолаз:

Це не «трошки небезпечно». Это первая категория сложности,
если вы знаете, что такое спуск под воду. Это не дайверский спуск.


Перевірка балонів зі стисненим повітрям і занурення.

На березі Миколу чатує його старший товариш. Вони
обмінюються сигналами за допомогою мотузки.

Водолаз:

Продублировал сигнал. Движение вправо – два раза дернул,
потряс. Сейчас выполняется движение влево. Старый дедовский способ, он очень
проверенный. К сожалению, нас слабо финансируют, чтобы мы покупали современное
снаряжение.

Та ось Микола зринає раніше, ніж треба. Йому бракує
повітря через недосконалу конструкцію спорядження.

Водолази0404-2

Поки Миколу готують до повторного занурення,
колеги-рятувальники вихваляються своїм «Гномом». Так зветься пристрій для
підводного спостереження, простіше кажучи робот-водолаз. Він оснащений камерами
та моторчиками. Може поринати до 150 метрів углиб і керується звичайним гральним
джойстиком. Таких лише кілька штук на всю Україну.

Самі дюкери сховані під товщею каміння. Тож підводники не
стільки дивилися на стан труб, скільки на те, чи не вимила весняна течія
довкола них ґрунт.

Водолаз:

Задача была – найти оголенные участки трубы. Мы
их не нашли.

У «Водоканалі» підсумовують – з дюкерами в Києві все гаразд.

Валерій
Ченчевий, голова правління ПАТ «АК «Київводоканал»:

Когда яма, то дюкер может
провалиться, поэтому самое главное, чтобы он лежал на дне, был прикрыт. Чтобы
течение зимнее не могло смыть что-то, чтобы он был в каменном кожухе
. Если были вытоки
стоков и так далее, то здесь бы плавали чайки. Потому что идет органика
, и они сразу на это
набрасываются.

Про заміну річкових трубопроводів
поки не йдеться. Для цього потрібні чималі кошти. Тож цього року дюкери ще раз
перевірять.

ВІТАННЯ!
Будь ласка, допоможіть нам покращити СТБ -
поставте 2 чесних галочки:

1.

2. Мені

Будь-ласка, заповніть всі поля