PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Українці платитимуть за проїзд білоруськими дорогами

Вікна-Новини

Вікна 18:00

Українці
платитимуть за проїзд білоруськими дорогами. Вже від першого липня сусіди
запроваджують платню за проїзд від прикордонного з Україною Гомеля до Мінська.
Тарифи залежать від ваги та висоти транспорту. Тамтешні автодорівці певні –
українці не нарікатимуть, адже після білоруського асфальту машин ремонтувати не
доведеться.

З’їздив до баби з
дідом в Миколаїв і залишився без коліс. Після українських доріг білорус Микола
другу добу реанімує авто.

Микола Фетисов, білорус:

Пришлось менять
покрышку на запаску
, и так же вот последовал ремонт
стабилизаторов
. Ну может еще раз поеду,
конечно
, ну не знаю.

До таких
українських випробувань він не звик. Каже, в Білорусі таких ям ще треба
пошукати.

Полагодивши авто, хлопець вихваляється перед «Вікнами» якістю білоруських
доріг.

Микола Фетисов, білорус:

Ну, на Украине,
конечно, тоже бывают места, где хорошие дороги, но, в основном, намного хуже.
Мы сейчас едем по Партизанскому проспекту, это далеко не главный проспект, и
вот дорогу держат вот в таком состоянии. Тут даже, если она разбивается, они ее
быстро чинят, приятно ехать.

За якістю шляхів
слідкують не лише дорожні служби. Перш ніж розпочати ремонт пошкодженої ділянки
отримують рекомендації з лабораторії.

Вже з липня за якісні шляхи у Білорусі доведеться платити. Гроші братимуть за
понад 800 км доріг. А саме від Мінська до національного аеропорту, від столиці
до Вітебська, Могилева, Гомеля та Гродна.

Наразі систему
поборів відпрацьовують на трасі. Вона пролягає від польського до російського
кордону.

Ірина Драбок, журналіст:

Це єдина платна дорога у Білорусі. Вартість
проїзду для іноземців від 4 до 20-ти доларів. Ціна залежить від класу
автомобіля.

На весь шлях 4-ри
пункти дорожніх зборів. З іноземців беруть лише долари і євро. За легковик – 4
долари. На інший вид транспорту ціна залежить від його висоти.

Станіслав Ломако, начальник зміни пункту
справляння дорожніх зборів:

Вот 8 класс,
допустим
, большая вот такая фура,
вот она 15 евро или 20 долларов
. Сейчас белорусы
у нас не платят чисто
, белорусы и страны таможенного.

З білорусів та громадян Казахстану та Росії грошей не беруть лише за легкові.
За вантажівки сплачують як усі. Щоправда розраховуватись можуть рублями.
Скільки мають віддати, рахують з допомогою датчиків.

Кажуть, з іноземців змушені дерти валюту, бо гроші на будівництво автобану дали
Світовий та Європейський банки. Гарантією повернення їхніх кредитів і стало
запровадження плати за проїзд.

 Білоруси сподіваються, коли зроблять платною
трасу від прикордонного з Україною Гомеля до Мінська, українські водії не
нарікатимуть, адже платитимуть за якість.