У своєму гаражі одесит майструє нічний жах нацистів

Вікна-Новини

Вікна 22:00

Справжнього бомбардувальника
У-2 у власному гаражі майструє одесит. Ці літаки називають першими
літаками-невидимками, бо могли безшумно наблизитися до ворожих позицій. І саме
з таких двокрилих було сформовано спеціальний бомбувальний полк, де служили
жінки. Німці їх так боялися, що прозвали «Нічними відьмами». Наші кореспонденти
бачили, як відроджується легенда.

Він із дитинства
мріяв про небо. Дивився фільми про війну – і уявляв себе за стерном бомбардувальника.
Одначе, пілотом так і не став. Замість пікірувати на цілі, закладає віражі на
маршрутці. І збирає гроші на дитячу мрію. Одесит Вадим Миколайчук у власному
ангарі вирішив зібрати справжнього літака.

Вадим Миколайчук, конструктор-аматор:

Мне важно вот это
почувствовать то, что чувствовали те люди, когда начинали.

Я
не в то время, наверное родился, мне надо было наверное в 30-х годах
родиться, тогда у меня, наверное, была бы большая дорога.

Нині в його ангарі скелет легендарного «У-2».

Літак сконструйовано ще у 20-х на ленінградському заводі – був нічним жахіттям
нацистів. На підльоті до німецьких позицій «рус фанер», як його дражнили
нацисти, вимикав двигун, нечутно планував до цілі і несподівано скидав бомби.

Пілотували «ушками»
часто жінки, йдучи над самою землею, вони видивлялися, де в окопах жевріють цигарки
німецьких вартових і просто жбурляли туди ручні гранати. «Нічна відьма» – це
грізне прізвисько швидко витіснило презирливе «рус фанер».

Олександр Прохорчев, провідний технолог ОКБ
«ДП «Одеський авіаремонтний завод»:

Немцы поначалу
называли его кофемолкой,
швейной машинкой за характерный звук, но
потом быстро поняли серьезность его. Достаточно сказать, что за сбитые У-2
немецкие офицеры, которые сумели это сделать
, получали железный
крест и две недели отпуска с выездом на родину.

Збирав залізного птаха винахідник за схемою з Інтернету. Деталі автентичні –
коштують дорого та й знайти їх майже неможливо. Тож конструктор – замінює їх
сучасними аналогами.

Вадим Миколайчук, конструктор-аматор:

С виду он будет точной
копией, его выдавать будет только двигатель. Потому что двигатель родной он
звездообразный,
более громоздкий. А этот он более
эстетичный и остроносый получится, вот это единственное что будет выдавать от
оригинала.

Завершити роботу над фанерним птахом одесит планує за кілька місяців. На нього
вже витратив півсотні тисяч гривень. Нині збирає гроші на оздоблення та
оформлення дозвільних документів. Та незважаючи на бюрократичну тяганину –
винахідник переконаний – його «Утя» обов’язково злетить.