В Києві відкривається виставка про Китай, де чекають гостей у піжамах

Вікна-Новини

Вікна 22:00

Вони не можуть
показати це в себе в Китаї через державну цензуру. Тож привезли до України. В
ПінчукАртЦентрі відкривають проект азійських митців різних поколінь. Близько 30
робіт зображають Китай минулого та майбутнього. Більш ніж половина творінь ще
ніким небачена – зроблена спеціально для ПінчукАртЦентру. Від суботи виставку
зможуть побачити всі охочі.

Як вони бачать
свій Китай – китайцям не показують. Бо на батьківщині їхнього мистецтва не
схвалюють. 11-ро митців показують свої творіння в українському ПінчукАртЦентрі.

Чжао Чжао зліпив
велетенського поліцая. Розбита голова і розтрощене тіло символізують ставлення
китайців до правоохоронців.

Чжао Чжао, автор інсталяції «Офіцер»:

Якщо влада вбачає, що якась робота якимось чином
порушує суспільний спокій у країні, то її заборонено виставляти й показувати
загалові. Якщо митець хоче щось створити, то потрібно малювати подалі від
середмістя, в таємному місці.

Якщо Чжао Чжао
особисто представляє свою роботу, то митець і громадський діяч Ай Вейвей –
невиїзний. Без нього до Києва приїхала його експозиція – десятки висохлих корчів
та світлини тисячі китайців. Він розмірковує над проблемами «культурної
революції» Мао Дзедуна. Коли наприкінці 60-х інтелігенцію просто викорчовували
з життя.

Суто в стилі китайської влади – зброя та військовий вишкіл. Автори інсталяції
Сунь Юань та Пен Юй не зізнаються – чи це сатира з надто воєнізованого й
тоталітарного Китаю.

Сунь Юань, співавтор екпозицій «Тинейджер
тинейджер» та «Бачити недостатньо»:

Суть у тому, що люди можуть прийти сюди,
спостерігати за тим, що тут відбувається – й доходити своїх власних висновків.
Наприклад, можуть навчитися тут розбирати зброю, можуть стежити за швидкістю й
реакцією цих людей. Тобто все залежить від уяви самих відвідувачів. Кожен може
зрозуміти щось для себе.

Інша їхня робота – це проблеми, котрі вони вважають актуальними для всякої
країни. Інсталяцій «Тинейджер тинейджер» – це воскові скульптури дорослих,
перед якими рухаються картонні коробки. В одній з них сидить Катерина.

Сунь Юань, співавтор експозицій «Тинейджер тинейджер»
та «Бачити недостатньо»:

У цій інсталяції порушується тема нерозуміння
батьків і дітей. І ми, як діти намагаємося всіляко заволодіти увагою дорослих. А
дорослі в оцих кам’яних брилах намагаються втекти від нас, займаються своїми
турботами.

Своїми роботами митці намагаються протиставити індивідуальну творчість –
колективному, що притаманне азійським культурним традиціям.

Бйорн Гельдхоф, куратор виставки,
заступник артдиректора «PinchukArtCenter»:

Індивідуальність, як ми знаємо – це щось дуже добре.
Але, водночас, колективне – має цінність. Тому що всі ми живемо, як частини
колективного. Ми всі частина суспільства. Тому потрібно знайти баланс, коли
суспільство є більш важливим ніж індивідуальність. Це виклик, на який ми маємо
відповісти. Усі у світі.

Сучасний і минулий Китай – очима китайців, але більш ніж на половину створений
спеціально для українців. Виставка
відкриється 18 травня
. Цього дня АртЦентр долучається до світової акції «Ніч
у музеї». Він працюватиме до опівночі. Надто тут чекають на гостей у піжамах.
Адже вони зможуть потрапити до «ПінчукАртЦентру» без черги.



ВІТАННЯ!
Будь ласка, допоможіть нам покращити СТБ -
поставте 2 чесних галочки:

1.

2. Мені

Будь-ласка, заповніть всі поля