PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Поляки масово пересідають на велосипеди

Вікна-Новини

Вікна 18:00
Їм не загрожують ані страйки, ані погода. Поляки масово пересідають на велосипеди. Там напередодні футбольного Євро великі міста впровадили «ровери в оренду». Та замість фанів їх осідлали місцеві жителі. Про двоколісний бум – Ольга Семак.
Вона живе за містом, а працює в середмісті. Філолог Анна з Петербурга до Познані переїхала 10 років тому. Каже, тут є розкіш жити неспішно, а містом пересуватися на велосипеді. Знайти транспорт – нема проблем. Реєструєшся на сайті «Міського велосипеду», отримуєш код, рушаєш на стоянку, обираєш ровер.
Близько150 публічних велосипедів на спецстоянках з’явилися в Познані два роки тому – як ознака цивілізації до футбольного Євро. Та з’ясувалося, далеко на них не заїдеш.
Анна Домаль, познанка:

Сейчас велосипедисты часто встречаются с различными трудностями. Например, доезжая до конца велосипедной тропы, они часто не знают, в какую сторону им теперь свернуть. Потому что они оказались на подвижном перекрестке, и эта велосипедная тропа уже дальше никуда не ведет.
У мерії кажуть про всі непрохідні велостежки – знають.
Єжи Стемпень, заступник мера Познані:

Велосипедну моду в Познані спостерігаю останні два роки. Від мерії це вимагає будівництва спеціальних трас, але й на існуючих автошляхах ми вже розмістили позначки, що сповіщають про велосипедний рух. Наше головне завдання – обмежити автотрафік в середмісті й якомога більше люду пересадити на ровери.
Він крутить педалі все життя. А в свої 61 – ще завзятіше. Новий ровер в ретро стилі пану Мареку подарували діти.
Марек, познанець:

Я поки не почуваюся в повній безпеці за кермом, але чим раз далі – то ліпше. Зараз містом будується багато нових велотрас. Реконструюють трамвайні колії, які передбачатимуть смуги й для велосипедистів.
Започаткована під Євро-12, велосипедна ініціатива фактично спровокувала вело-бум серед самих поляків. У Варшаві – застовпили 200 стоянок на півтори тисячі велосипедів. Але знайти вільний двоколісний – то велике щастя.
Мечислав Рекснис, голова офісу міських комунікацій Варшави:

Велосипедне диво – ось що сталося в Польщі після Євро!
Пан Марек скептично припускає, футбольний чемпіонат тут ні до чого. Просто бензин у Польщі подорожчав майже вдвічі.
Марек, познанець:

Я думаю, що це традиція, яка просто відродилася в Польщі. А допоміг нам Захід, де на двоколісних їздять всі – від малих до старих. Ровер – не лише здоровий, а й дешевий спосіб пересування. Це те, що за часів кризи нам просто необхідно!
Цікаво, що в Познані існує цілих два пам’ятника велосипедистам. Старий пан Марек – то портрет типового познанця – у кепці й з портфелем на велосипеді. Чоловік зливається з натовпом містян на велелюдному перехресті. Інший монумент – сумний «Білий ровер» на Дворцовому мості. Три роки тому водій іномарки збив тут на смерть велосипедистку Касю. Познанці шанують обидва монументи.