«Вікна» з’ясували, як не купити машини-двійника

Вікна-Новини

Вікна 22:00

Купили вживане авто і не перевірили його минулого? Готуйтеся до прикрощів. Кожен п’ятий бувалий у вжитку автомобіль на українському ринкові – крадений у Європі. Таку машину вам продадуть дешевше. І ви не відчуєте лиха – документи будуть – не причепися. Але якось виявиться, що Україною ВЖЕ ЇЗДИТЬ така сама машина, з такими самими номерами. І щойно вас зупинять ДАІшники, прощавайте гроші. Як не купити машини-двійниці знає Борис Сачалко. 
Олексій один із небагатьох, хто не соромиться визнати – його пошили в дурні. 
Олексій Пінчук, постраждалий від автоафери:
Автомобили смотрели внимательно. Техпаспорт посмотрели его, он был зарегистрирован в киевском МРЭО – все совпадало, абсолютно чистый официальный техпаспорт.
Машину, про яку говорить Олексій, він вибрав в Інтернеті – купився на дешеву ціну. Машини не купував, а обміняв на свою – дешевшу й доплатив залишок. Обмін оформили за дорученнями. 
Через кілька тижнів Олексієва машина зламалася. Чоловік поїхав на СТО. Там машину під’єднали до комп’ютера, і майстер Олексія розчарував – номер кузова машини не збігається з комплектацією салона. А це означає – авто, найімовірніше, крадене. Це підтвердили експерти-міліціонери.
Олексій Пінчук, постраждалий від автоафери:
Номер ВИН-код он был вырезан и был вставлен в другой автомобиль. Техпаспорт был тоже изменен, потому что по старому коду должен был стоять один объем двигателя, а стоит совсем новый с нового автомобиля. Техпаспорт был куплен.
Таких, як Олексій, нині більшає. Бо вже півроку, як в Україні не діє обов’язкова експертна оцінка, коли купуєш машину. І покупці охоче заощаджують на цій процедурі. Але побачити неозброєним оком, що тебе дурять, неможливо. 
Ярослав, експерт-криміналіст, один із тих, хто виявляє такі машини – констатує:

За ці півтора місяці до нас на дослідження було направлено 50 автомобілів і десь 10 – були двійниками.
І це тільки в одному МРЕВ. Ярослав додає – нині ошукати так просто, що навіть переварювати номера кузова не потрібно.
Авто крадуть у Європі, а в Україні тирять техпаспорт точно такої ж машини. З нього знімають захисну плівку, вписують номер викраденої у Європі машини, і з техпаспортом замовляють дублікат номерного знака машини, яка вже їздить Україною, і – вуаля – автомобіль легалізовано в Україні. 
В Інтернеті десяток телефонів людей, які готові зробити таку послугу. Ми дзвонимо на один із них і питаємо – скільки коштуватиме легалізувати німецьке авто.
– Зайдите на сайт официальной растаможки, сделайте калькуляцию, это стоит 25 процентов от официально растаможки, делаете оплату, я говорю вам номер счета и оформляем. 
– А якщо ми особисто не зустрічаємось, то які є гарантії, що ви мене не «кинете»? 
– Ну послушайте, ну это ж не телемагазин. Никаких гарантий нету – но я дорожу своими клиентами.
Нині на такі машини активно полює спецпідрозділ ДАІ «Кобра».
Борис Сачалко, журналіст:
Якщо ж з’ясується, що у вашої автівки або перебитий номер кузова, або підроблений техпаспорт – машину забирають на штраф майданчик. З цього моменту зі своїм залізним конем власник може попрощатися, бо забрати її легально зі штраф майданчика маже неможливо. 
У теорії  доки машина стоїть на штрафмайданчикові, міліція повинна знайти того, хто переобладнав її, і притягти до відповідальності. Але на практиці знайти крайнього в афері майже неможливо.
Микола Жукович, речник міліції Київщини:
Власника ми не знаходимо, зробивши кілька кроків, щоб знайти безпосередньо самого власника правоохоронні органи переоформляють документи, передають в суд, в судовому порядку воно буде реалізовуватися через комісійний магазин. 
Олексієві поталанило – в нього ще був зв’язок із продавцем машини. 
Олексій Пінчук, постраждалий від автоафери:
Я просто сказал, как я буду действовать. Я ему сказал, что я подам на него в угон, и уже там будем разбираться, как ты ее взял, как она к тебе попала. Помогли связи, потому что если был бы это обычный человек, то очень тяжело было бы доказать что-то.
Старий власник із Олексієм не зв’язувався. Обміняв машини назад, і наступного дня змінив телефон. Тепер Олексій думає знову поміняти авто, але вже точно знає – сотня гривень за експертну оцінку в міліції може заощадити кілька десятків тисяч доларів.