Театр «Київ Модерн-Балет» з його засновником Раду Поклітару покажуть останню виставу

Вікна-Новини

Вікна 22:00

Остання вистава в Україні. Розпадається трупа єдиного вітчизняного, модернового театру балету. Бо нема грошей на пристойні зарплатні. По допомогу пішли до урядовців. Але засновника театру Раду Поклітару, який збирає аншлаги за кордоном, і якого призначили головним режисером відкриття Олімпіади в Сочі, не знайшов часу прийняти міністр культури. Цими вихідними танцівники покажуть свою останню виставу. 

Юлія Янчар, журналістка:

Найвідоміша балетна легенда світу – Лебедине озеро не сходить зі сцени вже 130 років. Та вперше перед українським глядачем – модернова версія у виконанні танцівників Київ Модерн-Балету. Геніальна музика Петра Чайковського у поєднанні з постановкою всесвітньовідомого балетмейстера Раду Поклітару. 
Замість пачок у них крила, замість пуантів – вони босі. Генеральна репетиція трупи Київ Модерн-Балету – перед великою прем’єрою під супровід симфонічного оркестру. 
Щоправда, сюжет найвідомішого балету світу – цілковито змінено. Якщо в класичному варіанті – принця, який зустрів і покохав дівчину, злий чаклун перетворює на лебедя. У цьому варіанті – це така собі балетна притча. Маленького лебедя проти його волі перетворюють на хлопчика, який приймає всі удари долі. 
Раду Поклітару, засновник театру “Київ Модерн-Балет”, худкерівник Київського муніципального театру опери та балету для дітей:

История о том, что насколько тяжело проживать жизнь в чужой шкуре. Насколько тяжело быть тем, кем ты не являешься на самом деле. И трагизм нашей ситуации лежит в основе лебединого озера. 
Трагізм, про який каже Раду Поклітару – це те, що Лебедине озеро – то лебедина пісня творчого колективу «Київ Модерн-балету». Всі учасники трупи – танцівники Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей та юнацтва. Тут їх оформлено на ставку і вони беруть зарплатню. Та вона настільки мізерна, що танцюристи відходять.
Раду Поклітару, засновник театру “Київ Модерн-Балет”, худкерівник Київського муніципального театру опери та балету для дітей:
Те зарплаты, которые получают артисты Киев Модерн-Балета, как часть труппы Киевской муниципальной труппы, не позволяет прожить в городе никак, и поэтому и, к сожалению, из 21 человека и меня уходит.
Головний соліст – Олександр Калевод. Після вистави їде до Риги. У Латвії в театрі опери и балету йому запропонували значно грубіші гроші.
Олександр Калевод, соліст театру «Київ Модерн-Балет»:
Мы танцует не ради денег, но жить тоже на что-то надо. 
Ті, хто не має пропонувань – із надією чекають.

Сергій Кон, танцівник театру «Київ Модерн-Балет»:

Все равно остается надежда на то, что может быть в сентябре что-то измениться. Ну, тоже в никуда. Пока я не собирался уходить, а как оно повернет за лето вся эта ситуация. 
Мало не зі слізьми на очах про відхід театру сучасного танцю каже директор муніципального театру.
Юрій Щур, директор Київського муніципального театру опери та балету для дітей:
Я не розглядаю ту версію, що він закінчить з нами співпрацювати.
Аби театр не перебивався з хліба на воду – Раду Поклітару звертався в міністерство культури, аби там надали Київ Модерн-Балетові статусу Національного. Однак із ним ніхто навіть не зустрівся. Тому і тісняться в одному приміщенні та працюють на два театри. В столичному ж головному управлінні культури кажуть, у танцівників зарплати такі ж, як в інших театрах міста.

Світлана Зорина, керівниця ГУ культури КМДА:

Вони отримують ту заробітну плату згідно трудового законодавства. Така саме ситуація є і в інших театрах. Нічого унікального чи когось. Немає. У нас немає в муніципальних театрах зарплати 2 тисячі доларів. 
Театр «Київ Модерн-Балет» проіснував 7 років – представляв Україну на міжнародних сценах. Самого Раду Поклітару визнано одним із найвидатніших балетмейстерів сучасності. Нещодавно одержав запрошення стати головним постановником відкриття Олімпіади в Сочі 2014-го. Йому шкода покидати Київську сцену. Хоча бачить вихід.
Раду Поклітару, засновник театру “Київ Модерн-Балет”, худкерівник Київського муніципального театру опери та балету для дітей:

Что, в конце концов, меня примет министр, что, в конце концов, нам удастся что-то сделать. Потому что на самом деле это все человеческий фактор. И чиновники от культуры должны понимать, что они служат искусству, а не наоборот.