На Харківщині ділки робили бензин в городі і продавали біля дороги

Вікна-Новини

Вікна 18:00

Вони виготовляли бензин у себе в городі. Кмітливі ділки організували під Харковом міні-завод з переробки нафтопродуктів. Вітчизняні експерти такій практиці не дивуються. Лише додають – третина бензину в Україні – фальсифікат. І якщо його залити в машину – вона далеко не поїде. Що насправді заливають у баки машин – з’ясовувала Олена Рибницька.
Вони продавали бензин просто при дорозі. Схоже,бізнес був успішний, адже міні-завод працював щонайменше півроку. Підвела нафтовиків погана якість палива. Міліцію люди завалили скаргами на бензин, який вбиває їхні машини.
Сергій Лінник, заступник начальника Харківського райвідділку міліції:

В ходе обыска было обнаружено и изъято 80 кубометров готовой продукции, которая уже была готова поступить на рынки Украины.
Схожих нафтопереробних заводників в Україні експерти нараховують десятки. Деякі навіть мають ліцензії на виробництво так званого змішаного бензину. Його компоненти закуповують за кордоном і міксують вже в Україні. Такий продукт в народі кличуть бодягою і остерігаються як вогню, бо це смерть для двигунів. 
Валентин Землянський, експерт:
Путем не сложных химических реакций создается некая смесь, которая продается как бензин 92 или даже 95 с добавлением определенных присадок. В свое время это был тетроетил свинец, который по сути после двух заправок убивал двигатель и восстановлению не подлежал. 
Автолюбитель Олександр зітхає не просто так. Йому пощастило знайти бодягу на одній з АЗС Києва. Каже, після заправки їздив не довго. 
Олександр Шапошніков, автолюбитель:

Выезжая, буквально проехал там 500 или 1000 метров, у меня машина просто остановилась. Вызвал мастера – сказал, на эвакуатор только машину, отвезли на станцию – все топливная система стала. 
Олександр і його п’ятисотий – далеко непоодинокі жертви вітчизняного паливного ринку. Спілка автомобілістів кілька років відслідковує якість палива в усій країні. Кажуть, найгірша ситуація на Сході та в Криму, найкраща – в Західній Україні. Київ в п’ятірці міст, де продають найгірше паливо. 
Віталій Чеховський, активіст автомобільної спільноти:
Если, например, в городе Киеве несколько лет назад мы находили до 10% АЗС, которые продавали некачественное топливо, то исследования годичной давности показывают, что их уже около 50%.
Неякісний бензин – майже третина вітчизняного паливного ринку. Левова його частка – це імпорт. Чиновники вже заходилися посилювати контроль за ввезеним пальним. 
Олександр Дороховський, директор департаменту митної справи міністерства доходів і зборів:
Больше злоупотреблений безусловно при импорте дизельного топлива. На протяжении как минимум последних 3 – 3,5 лет, когда мы начали четко контролировать импорт нефтепродуктов, количество этих случаев уменьшается.
Перевіряти сертифікований продукт – справа невдячна, певні експерти. Неякісного палива серед нього мало. А на шляху до АЗС його можуть ще тричі розбавити. Контроль слід посилювати на заправках й міняти умови роботи перевіряючих.
Леонід Косянчук, президент об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України:

Операторов нужно извещать за 10 дней о внезапной проверке. Ну это вообще… К внезапной проверки у меня будет все ок, может даже не сомневаться. Более того, даже если у меня найдут некачественное топливо на заправки, их штрафы меня могут только насмешить.
Кілька тисяч гривень штрафу – крапля в морі. Горе-трейдери ворочають мільярдами. За статистикою лише за останній рік український бюджет недоотримав 4 млн. грн. акцизів. 
Леонід Косянчук, президент об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України:

Должна быть адекватная ответственность вплоть до уголовной, до конфискации АЗС. Тогда будет порядок. Если мы человек 5 посадим в Украине и отберем у них АЗС, уверяю, не нужно будет контролировать 7 тысяч АЗС.
Навести лад на паливному ринку реально за півроку – певні фахівці. Головне – політична воля. Та декому вона матеріально не вигідна.
Валентин Землянський, експерт:
И естественно, что в таком теневом бизнесе заинтересованность очень большая. Имеет ли это коррупционную составляющую, покрывается ли это со стороны государственных чиновников – это вопрос, но безусловно, думаю, что самостоятельно такой бизнес вряд ли мог существовать на украинском рынке.
Капремонт паливної системи Мерседеса обійшовся Олександру у 10 тисяч гривень. Він теж має пропозиції щодо покарання надто підприємливих та безвольних. Певен, його варіант безпрограшний.
Власників харківського бензинового міні-заводу ще шукають. Як знайдуть, розстрілювати не будуть. У законодавстві за подібні діяння передбачено штраф до 3,5 тисяч гривень або 2 роки виправних робіт.