PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

«Вікна» виміряли температурний режим в транспорті

Вікна-Новини

Вікна 22:00

Цього тижня Україну розпече до 35 градусів, а на сході аж до 37. 
Та справжнє випробування вже – в громадському транспорті. Юлія Янчар з термометром у руках проїхалась всіма видами транспорту. І знає, де прохолодніше.

Юлія Янчар, журналістка:
У Києві полудень, а на термометрі вже майже 30 градусів тепла. Та якщо надворі від спеки можна кудись сховатись – цього не зробиш у громадському транспорті. «Вікна» йдуть на експеримент. Беремо звичайний термометр і їдемо вимірювати, через які температурні випробування проходять кияни. 
Скупчення людей біля фонтанів демонструє рівень спеки. Вони хоч і не працюють, а от охочих помочити ноги вже вистачає.
Коли температура надворі понад 30 градусів, у жовтих кабінах ще вища. Водій Юрій демонструє – як рятується від спеки.
Юрій, водій:

Смотрите – даже деньги сдувает. Вот под ногами вентилятор.
Однак пасажирам такого запропонувати не може. Ані кондиціонера, ані навіть вентилятора тут і близько немає. Тому віджартовується.
Юрій, водій:

На ходу работает кондиционер. – Какой? – Люк! Чем быстрее едешь, тем быстрее будет. 
Люди такого почуття гумору водія не поділяють, а обтираються від сімох потів. Прогнозують температуру.
З термометром у руках їдемо за маршрутом. Пройшло лишень 5 хвилин – а стовпчик фіксує 36,6, як нормальна температура тіла. І це попри те, що гірляндами гойдаються всі завіси в салоні.
Пан Микола так спітнів, що йому проїзд у маршрутці радше нагадав спа-процедуру.
Микола:
Как в парилке. Жара и духотище, вот эти запахи. 
Проїхавши півгодини – на термометрі вже прогнозовані 40. За Києвом деякі водії для більшої прохолоди їздять з відчиненими дверима. Безпека – то вже другорядне.
Трохи просторіше й свіжіше – в тролейбусах. Людей у салоні достатньо. Чого бракує для комфорту – ті кажуть з ходу – кондиціонера. 
Кондиціонера немає, є невеличкі кватирки. А температура – 35 градусів. Та якщо приватників зобов’язати обладнати маршрутки кондиціонерами – не можна, Столичний Київпастранс божився до Євро зробити так, як в Європі. 
Анатолій Голубченко, заступник голови КМДА:

Город Киев по кредиту ЕБРР покупает 180 новых автобусов, и 180 новых троллейбусов, кроме того мы покупаем новые вагоны метрополитена тоже 100 штук. Мы будем обеспечены полностью с кондиционерами, кроме тех, которые сейчас есть.
Кондиціонерів і новий транспорт «Вікна» за цілий день так і не побачили. Ось цьому трамваю – вже добрих 50 років. В салоні 34 градуси. 
Люди – сміються, кажуть, добре що й такий ходить. 
Пасажири:

Плохо то, что трамвай отапливается летом, а зимой нет. 

Кондуктор виправдовується.

Лідія Горошко, кондуктор трамвая:
Просто от двигателя тепло идет, как в любом транспорте. Відкриваєм вікна, люки отриваєм, кондиціонера немає понятно в нас. – А хотілось би? – Хотілось , але це просто нереально в таких трамваях старих.
Найліпше влітку звісно їздити в підземці. Температура знижується ще на ескалаторі. Всередині вагона – 24. Окрім підземного тунелю – прохолоду робить протяг – це найкращий транспорт у спеку.
Та не так страшна спека, як перепад температур, кажуть медики. Якщо спершу вас добре обвіяло в розігрітій до 40-градусів маршрутці, а потім спуститись в підземку – різниця градусів – більша за 15. Тоді коли норма, щонайбільше 8 градусів.
Тетяна Копил, терапевт:
Наслідки можуть бути ті ж самі ОРВІ, ОРЗ, виділення з носа, набряклість слизової носах, головних болях, гуляння тиску.
В Гідрометцентрі тим часом прогнозують спекотне літо. Наступні два тижні будуть з грозами, однак парити буде не менше.
Микола Кульбіда, директор українського Гідрометцентру:

Максимальна температура становитиме від 28 до 33 градусів. У південних та центральних регіонах України часом 35 до 37. 
І це ще не межа. Тому температурні рекорди в транспорті також зростатимуть.