На українських дорогах з’явилися приховані пастки для водіїв

Вікна-Новини

Вікна 22:00

На українських дорогах з’явилися приховані пастки. Їх установили урядовці. Аби карати водіїв, чиї машини руйнують асфальт, а надто влітку, коли він гарячий. Хто в таку пастку втрапить – за дорогу від Львова до Луганська заплатить 25 тисяч гривень. 
Чорну вантажівку на трасі Київ-Чоп зупиняють працівники ДАІ. Мають підозру – авто перевантажене, а тому його слід перевірити. Для цього Укртрансінспекція спільно з Автодором розгорнули мобільний пункт для зважування. Водії заїздити на ваги не хочуть.
Переконують, вони нічого не перевантажували, як доказ показують накладну, де все в межах норми. 
Контролери непохитні – хура на кілька тонн важча, ніж має бути. Таку інформацію їм надав автоматичний габаритно-ваговий комплекс, що за кілька кілометрів.
Олена Рибницька, журналістка:

Автоматичний габаритноваговий комплекс – це система датчиків в асфальті і 5 відеокамер. Одні фіксують перенавантаження, інші автівку-порушника.
Зібрані дані про перевантажені ваговики система автоматично передає за кілька кілометрів на мобільний пункт зважування. Там на екрані ноутбука висвічується все: авто, його номер, скільки приблизно везе зайвих тонн і навіть водієве фото. 
Роман Лоскат, керівник відділу Київського облдоруправління:

Все параметры, какие можно было, этот автомобиль нарушил – и полную массу и на одиночную ось и загрузку на стройную ось.
Порушникам подітися нікуди, недовго думаючи, вони таки заїздять на контрольні ваги, а там перевантаження автомобіля.
Перевантаження вбиває шляхове покриття. Це надто актуально влітку, коли палюче сонце плавить асфальт. Як наслідок, скаржаться шляховики, наявні ями розбивають ще більше, а смуги руху перевтілюються на колії. 
Віктор Горошко, керівник відділу габаритно-вагового контролю «Укравтодору»:
Ті збитки, які завдають перевантажені автомобілі щороку покриттю автомобільних доріг складають близько 2 млрд. грн.
Які втрати – такі й штрафи. Останні обраховують не лише з огляду на перевантаження, беруть до уваги й довжину маршруту. 
Щодня Укртрасінспекція спільно з ДАІшниками тільки на трасі Київ-Чоп ловить, зважує і штрафує до десятка водіїв. Такий розумний пункт контролю наразі єдиний на українських дорогах. Його як пілотний проект безоплатно встановила чеська приватна фірма. Якщо пілот себе виправдає, то встановлять 13 таких систем на головних трасах країни. Скільки коштуватиме це українському бюджетові, ніхто поки не каже. В середньому один такий комплекс коштує 300 тисяч євро. 
Ще не встигли перевіряльники оформити попереднього порушника, система вже пеленгує наступного. Його готові зустрічати, та він не з’явився. Дорожники кажуть – об’їхав.
По обіді полювати на заважкі ваговози нема сенсу. Про пункт контролю вже знають усі далекобійники. Контролери збирають обладнання, але не засмучуються. Завтра вони важитимуть машини в іншому, втаємниченому місці.

Роман Форостянов, заступник керівника Укртрансінспекції на Київщині:

Дана інформація для службового використання, а враховуючи, що ваш канал багато людей дивиться, то я боюся, що вони завтра тудою не поїдуть.