PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

ДАІшники оголосили полювання на машини з іноземними номерами (оновлено)

Вікна-Новини

Вікна 22:00

ДАІ оголосила полювання на іномарки з Європи – перевіряють усіх, конфісковують сотнями. Правоохоронці взялися прикрити популярну схему ввезення дешевих автомобілів зі збереженням закордонних номерів. Про тонкощі та справжню ціну єврошари – Борис Сачалко. 
Це знімання нині заполонило Інтернет. Це підрозділові «Кобрі» кричать активісти громадської організації дорожній контроль. Захищають Миколу. 
Микола Омельченко, водій:

Мне сказали, что проходит проверка, якобы проверка.
Його машину затримали, бо вона з іноземними номерами. У Миколи були всі документи, але ДАІшники засумнівалися, чи законно чужоземне авто ганяє Україною. 
«Вікна» з’ясували – Миколине авто зареєстровано на литовську фірму «Іволінк», керівник якої активіст дорожнього контролю. Схема, за якою ввозили Миколину машину в Україну – найпопулярніша, вона звільняє від сплати митних платежів. Клієнта зареєстрували в литовську фірму, як працівника. Авто начебто не його, а фірми, і машину Микола використовує зі службовою метою. Начебто. 
В Україну Микола в’їхав транзитним зеленим коридором. У литовській компанії Миколу переконали – нині в Україні діє Стамбульська конвенція, яка дозволяє службовим машинам їздити рік. 
Микола Омельченко, водій:
Все было законно, мне дали пакет документов, мне сказали не превышать срок знаходження на территории Украины на год. Заехал и поехал по работе фирмы. 
У митній службі Миколу розчаровують – сказати такого на митниці не могли. Бо правила гри змінилися, і сьогодні службові машини, що перетинають кордон, можуть їздити Україною не більше, як 20 діб. 
Цей строк визначається законодавством виходячи з часу, необхідного для доставки (доїзду) до митниці призначення – до 10 днів і повернення за межі країни – також 10 днів.
Якщо бажаєте завезти авто на довше, заощадити не вдасться, треба платити митні платежі. А ощадливому Миколі за порушення митних правил загрожує штраф – 8 із половиною тисяч гривень. І таких, як він – в Україні нині тисячі. 

Олександр Зубенко, речник ДАІ України:

С начала года сотрудниками было выявлено более 300 фактов нарушений таможенных правил нахождения автомобилей, которые были зарегистрированы на территории других государств, а находятся на территории Украины. 
Разом із активістами дорожнього контролю Микола не погоджується. Кажуть – міжнародна стамбульська конвенція є важливішим документом, аніж вітчизняний митний кодекс. Юристи виправляють, Стамбульська конвенція – то радше рекомендація, а не вимога.
Андрій Сидоренко, юрист:
Стамбульська конвенція передбачає, що країна-учасник може обмежувати правила ввозу транспортного засобу. Якщо вони використовуються для внутрішнього перевезення. Це перевезення в межах однієї країни. 
Вони дарма мітингували, дарма сварилися. Це – митний інспектор. Він до Миколи приїздить через кілька годин і констатує.
Митний інспектор:

Встановлено, що строк транзитного транспорту на території України – 10 днів або 5 діб. Станом на сьогодні транспорт за межі території Україні не вивезений. Громадянин перевищив строк поставки товару до митного органу.
«Вікна» намагалися зв’язатися з українським представництвом литовської компанії, на яку нібито працює Микола. Тим більше в Інтернеті є сайт, на якому клієнти її обговорюють і переконують – та досі бере замовлення і обіцяє справи з митниками владнати. 
Але в компанії від коментарів відмовилися. Тим часом, країни Євроспілки почали нервуватися,  через жвавість автокомбінаторів до тамтешніх бюджетів не надходять податки. Польща й Чехія вже активно трусять фіктивні фірми. Щойно починаються перевірки, компанії закриваються. І після закриття використовувати машини, що на них зареєстровані, вже не можна. Продати – також ніяк, бо машина не власна, а робоча. А тому охочим до автошари економія починає вилазити боком.