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
Одесу відвідав чеський режисер, який отримав 30-річну заборону виїздити за кордон | Вікна-Новини
PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

Одесу відвідав чеський режисер, який отримав 30-річну заборону виїздити за кордон

Вікна-Новини

Вікна 22:00

За свій геніальний фільм він здобув Оскара, і заборону на 30 років виїздити за кордон. І лише на схилі літ він нарешті в Одесі. Найвідоміший чеський комедіограф Іржі Менцель ненавидить Квентіна Тарантіна і російський фільм-казку «Морозко». Та у свої 75 років випромінює енергію. Ольга Семак зустрілася з легендою. 
Вона показує раритетну платівку з піснями легендарного празького театру «Семафор». Перекладачка Ніна прихопила її з собою, коли дізналася: на Одеському фестивалі тлумачитиме самого Іржі Менцеля! У 50-і роки чеський режисер ставив там мюзикли.
Ніна, перекладачка:
Это музыкальный театр Иржи Сухи и Иржи Шлитр, а вот здесь вот написано – режиссер Иржи Менцель. И эта пластинка у меня хранилась с 59-го года. Ха-ха-ха.
Йому – 75. Разом із Мілошем Форманом він – найяскравіший режисер «нової чеської хвилі» – кіно, яке в шістдесяті підтримало настрої оновленої Європи.
Його перший серйозний фільм – «Потяги під пильним наглядом». Мелодраматична комедія про юного наглядача потягів Мілоша просто просякнута сатирою та еротизмом. Як у соціалістичній Чехословаччині пропустили це кіно та ще й висунули на Оскара 66-го року, уявити нереально.
Іржі Менцель, режисер:
Коли ми створювали цей фільм, цензура вже не була такою жорсткою. Тиск зменшився. Наближалася «празька весна». І ми тоді сказали собі: досить танцювати під дудку СРСР. Та Брежнєву це не сподобалося, і він націлив на нас танки.
Після успіху «Потягів» Менцель був приречений на мовчання. Більшість його фільмів у Чехословаччині заборонили і відкрили лише в 90-ті. 
Він каже, 30 років був невиїзним. Тож сьогодні за кожної нагоди їде з Чехії світ за очі. В Одесі він не стримує задоволення. Дає інтерв’ю, фотографується, фліртує з усіма дівчатами, яких тільки бачить.
На його майстер-клас набивається майже півтисячі люду. Понад годину Менцель ділиться досвідом і неодностайними думками. Пригадав своїх викладачів на кінофакультеті Празької академії. Каже, вчили добре, але думали більше про підробіток.
Іржі Менцель, режисер:

Це парадокс соціалізму – ніхто не заробляв досить багато. Наші викладачі були змушені постійно підзаробляти. І замість готуватися до лекцій, часто шукали додаткової «халтури». Одним із таких був Мілан Кундера, чули це ім’я?
Слухачі кіношколи цікавляться, чи подобається Менцелеві Квентін Тарантіно.
Іржі Менцель, режисер:

Правильне запитання. Мені не подобається. Дуже легко шокувати і виховувати в людях цинізм.
А ще, з’ясувалося, метр чеської комедії не знає метра радянської комедії. Про «Діамантову руку» Леоніда Гайдая Менцель ніколи не чув.
Іржі Менцель, режисер:

Я не знаю, хто такий Гайдай. Я люблю Мілоша Формана. Я заздрю йому і ревную, через те, що він ліпший за мене.
Менцель зізнається, найулюбленішим радянським фільмом у Чехословаччині був та лишається фільм Олександра Роу «Морозко». Та він цю радянську кіноказку ненавидить.

Іржі Менцель, режисер:
Це жахливо, огидно зроблено з художнього погляду. Ні, іронія там дивовижна, і людям подобається, і в нас це кіно часто пародіюють. Та це так безглуздо, й тому це подобається глядачам.
Ольга Семак, журналістка:
Надвечір на Ланжеронівському узвозі при повному аншлагові Іржі Менцель презентує свій блискучий оскароносний фільм «Потяги під пильним наглядом».
Подякувавши кіноманам, Менцель не став переглядати власне кіно, полишив кінотеатр і розчинився в одеській темряві.