«Вікна» з’ясували, чому нападають на інкасаторів

Вікна-Новини

Вікна 22:00

Розстріл інкасаторів біля Кривого Рогу став другим за тиждень. Нагадаємо, минулої п’ятниці в Миколаєві грабіжники напали на машину, що перевозила гроші, й застрелили водія. Проте одному з інкасаторів удалося вбити обох нападників. Хто винний у почастілих нападах на грошовозів і чому українські інкасатори дають себе грабувати – з’ясовував Олексій Симаков. 
Він відслужив майже 15 років, вийшов на пенсію і подався в інкасатори. У цій царині Ігор працює ось уже два роки. Вдома за нього щодня хвилюється його вагітна дружина. Та сам Ігор ходити на роботу не боїться. Навіть після того, що сталось у Миколаєві та Дніпропетровську. 
Ігор Прилипко, інспектор охорони:
Если человек боится, он закрепощен и меньше выполняет свои обязанности. Надо не бояться, а внимательно относиться к своей работе. Когда снимаешь бронежилет, когда смена закончена, то получаешь удовольствие от того, что ты сделал все правильно.
Утім, задоволення від роботи мають далеко не всі вітчизняні інкасатори. Не на камеру дехто з них розповідає, що деякі установи сильно економлять на їхній безпеці. Приміром, дають, позичають гроші на зброю, чи видають ненадійні бронежилети, або ж змушують їздити на неброньованих машинах. Та й на зарплатню людей, яким довіряють мільйони і які щодня ризикують своїм життям, не розгуляєшся – у середньому 5 тисяч гривень на місяць. А тому дехто з них свідомо йде на злочин і здає своїх – твердять правоохоронці. Інформатори часто зливають бандитам маршрут, перевізні суми та місця зупинки. Тому установам, що наймають людей для перевезення грошей, слід перевіряти усіх, хто може володіти такою інформацією.
Світлана Павлівська, речниця держслужби охорони МВС України:
Злочинці не сидять на місці. Вони дуже чітко враховують ці слабкі місця, які можуть бути в оцій системі перевезення коштів. І мабуть сьогодні є нагальна потреба відпрацьовувати нові механізми захисту цього виду діяльності з боку банківських установ.
Аби не повторювати чужих помилок і не бути легкою здобиччю для грабіжників, в одній зі служб охорони ретельно вивчають трагічний досвід колег. Там розповідають, що машини інкасації мають постійно тримати зв`язок із базою, а самі інкасатори бути належної підготовки. Але фахівці зізнаються, що найтяжче запідозрити у злочинних намірах свого колегу. Тому тут уже як пощастить. 
Олександр Репа, директор служби охорони:
Это очень важно, когда сотрудник инкассации подготовлен психологически и может принять быстрое решение, не запутаться, не растеряться и в доли секунды принять единственно правильное решение.
Але високий рівень підготовки інкасаторів теж не завжди рятує. В Італії кілька місяців тому все було як у кіно. Грабіжники чатували на фургон із грошима на магістралі поблизу Мілана. Машину зупинили димовими шашками та автоматами. Вишколені, але до нестями перелякані інкасатори віддали нальотчикам 10 мільйонів євро й ті собі втекли. Пізніше машину грабіжників знайшли, а їх самих досі шукають.