PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

В Україні можна буде змінити мобільного оператора, не міняючи номер

Вікна-Новини

Вікна 18:00

Змінити мобільного оператора й не міняти номера. Це стане реальністю в Україні вже від грудня. Держава хизується своїми успіхами, та оператори кажуть про недосконалість законів. 
Ірина працює психологом, за день робить низку дзвінків клієнтам. Останнім часом її мобільний оператор перестав її задовольняти.
«Желание несколько раз возникало, поскольку ухудшилось качество связи в последнее время там, где я живу это чувствуется», – каже абонентка Ірина Конченко.
Але змінити оператора і відмовитись від наявного номера Ірина не наважилась. Клієнти, каже, асоціюють її саме з цією комбінацією цифр.
«Не хотелось менять почему, потому что списки контактов менять это не удобно. Номер будет совершенно другой – это то неудобство, о котором я говорила», – пояснює абонентка Ірина Конченко.
Але невдовзі Ірина матиме змогу зробити перехід без втрат. Національна комісія з регулювання зв’язку завершила підготовку до впровадження послуги переходу без втрати номера. Підготовка до цього тривала 3 роки.

«Ця послуга перенесення номера в мережу іншого оператора звільняє громадян України від телефонного рабства. Ми очікуємо, що якість зміст телекомунікаційних послуг різко зростуть, тому що оператори будуть змушені більш яскраво конкурувати між собою за споживачів», – каже Ігор Сиротенко, член нацкомісії з регулювання зв’язку.
На ринок мобільних послуг вийде ще один гравець – компанія-адміністратор баз даних. Її на конкурсі обере Нацкомісія. Коли людина дзвонитиме на номер абонента, який перейшов до іншого оператора, спершу дзвінок прийматиме колишній оператор. Він перенаправлятиме дзвінок до компанії-адміністратора, яка знає, до кого перейшов абонент, і зрештою доправлятиме дзвінок у відповідну мережу. 
«За розрахунками тривалість цього всього обміну буде складати менше секунди, тобто миттєво», – відповідає Ігор Сиротенко, член Нацкомісії з регулювання зв’язку.
Для абонентів послуга буде безоплатною, а от для операторів – ні. Десять мільйонів на рік вони вкладатимуть у діяльність компанії-адміністратора. Цим мобільні оператори не надто задоволені. Прогнозують збитки для бюджету країни та зниження якості послуг.
«Фінансування цього адміністратора буде на рахунках операторів, це буде погіршувати їх фіндіяльність і впливати негативно на телеком галузь», – каже Михайло Шуранов, директор з корпоративних зв’язків мобільного оператора.
Мобільні оператори бояться, аби не вийшло так, що компанія-адміністратор матиме всю інформацію про абонентів, але не нестиме жодної відповідальності. 
«Створюється організація, яка не буде мати відповідальності ні перед абонентом, ні перед оператором, буде мати всю інформацію, діяти від імені оператора і лише вона буде знати, в якій мережі знаходиться той чи інший абонент, який зробив перехід», – розказує Михайло Шуранов, директор з корпоративних зв’язків мобільного оператора.
Проте у Нацкомісії обіцяють обрати серйозну компанію і слідкувати за її діяльністю. Оператори проте кажуть, має бути створений один адміністратор, яким керуватимуть усі оператори на рівних засадах. Послуга має запрацювати вже 20 грудня, якщо все піде за планом комісії.
Та доки комісія і оператори з’ясовують стосунки, Ірина знайшла власне розв’язання проблеми переходу. Визнає, що воно тимчасове. 

«У меня один телефон, две карточки, пользуюсь услугами двух операторов», – каже абонентка Ірина Конченко.
Але щойно послуга запрацює, планує залишити собі тільки один з номерів.