Експортери заговорили про митну війну між Росією та Україною

Вікна-Новини

Вікна 22:00

Про війну митну, Росії з Україною, заговорили вітчизняні експортери. Від сьогодні їхні товари почали посилено перевіряти на російському кордоні. Про таке заявили у Федерації роботодавців України. І попередили, що такі дії сусідів коштуватимуть Україні мільярдів доларів. 
«Війна без оголошення війни. Про те, що на українсько-російському кордоні якісь проблеми – тут нічого й не нагадує. Пункти перепуску працюють, черги з вантажівок не бачимо. Та й російські урядники про ембарго щодо України офіційно наразі не заявляли. Проте на вітчизняних підприємствах певні: там, по той бік кордону, їхній товар бачити не хочуть», – дізнавалася журналістка Марія Малевська.
Далекобійник Олександр має відвезти до російського Бєлгорода поліетиленову плівку. Нещодавно він повернувся звідти з макаронами, каже: черг не помітив, ані з боку Росії, ані тут. 
Жодних розпоряджень не отримували й митники. Докладають: лише за сьогодні, від початку робочої зміни, пропустили півсотні фур. Вантаж – найрізноманітніший – від цукерок і шпалер до важкого обладнання. 
«Будь-яких повернень вантажних трансзасобів з РФ не зареєстровано, будь-яких черг або затримок митного оформлення також не зареєстровано. ситуація стабільна, звичайна, працюємо в штат режимі», – відповів Андрій Безкубський, головний інспектор митного посту «Гоптівка».
Дві машини голови правління харківського заводу Фрунзе із вантажем на 3,5 мільйони рублів уже 6-й день стоять на кордоні. А в його колег справи ще гірші – на різних пунктах пропуску російської митниці загрузло 300 українських фур та ще зо сотня залізничних вагонів. 

«В нашем товаре находится, наверное, запрещенные вещества! А мы производим секции, ограждения, корзины для мусора, решетки для сх машин, и поэтому машину нужно полностью выгрузить, осмотреть и найти эти нарушения. Ну вот, машины разгружаются, в это время они стоят на складах предварит хранения, и каждый день мы за машину должны заплатить от 100 до 200 дол, да, как в хорошей 5-звездочной гостинице!», – пояснює Олександр Василенко, голова правління заводу Фрунзе.
Повний список українських підприємств, що не можуть відвантажити товар до Росії, має Федерація роботодавців України. У документі – понад 40 вітчизняних виробників, насправді, кажуть у Федерації, з проблемою зіткнулося набагато більше компаній. 
Документ називається «Профіль ризику». Тобто, заборони ввезення, як такої, немає. Проте, якщо вірити цьому внутрішньому розпорядженню, російські митники мають дуже ретельно оглядати все, що везуть з України. Навіть, якщо такі перевірки триватимуть тижнями. Як наслідок, вітчизняний товар дорожчає, терміни постачання зриваються, продукція псується.
«Треба паралельно шукати більше надійні, прогнозовані ринки збуту, треба робити конкурентний товар, треба мати низьку собівартість, треба диверсифікувати ризики. Думаю, це буде хороша школа для українського бізнесу, це хороша школа, можливо школа на виживання, але я надіюсь, що вона зробить сильнішим наш бізнес», – каже Дмитро Олійник, заступник голови Федерації роботодавців України.