Утилізаційний збір на іномарки досягає від 5 до 60 тисяч гривень

Вікна-Новини

Вікна 18:00

Іномарки здорожчали. Від початку місяця в Україні діє утилізаційний збір на закордонні машини. Урядовці пояснюють, що так вони хочуть підтримати вітчизняного виробника і зберегти довкілля. Натомість для простих українців – це справжній клопіт. Бо якщо ви самостійно купили машину за кордоном, і навіть сплатили за утилізацію, то поїхати ви на ній все одно не зможете. 
Пан Сергій роками збирав гроші на свою першу машину. І от нарешті днями пригнав її з Німеччини. На митниці сплатив утилізаційний збір – 24 тисячі гривень. Майже стільки чоловікові обійшлося за кордоном і саме авто. З усіма документами подався в ДАІ. Таких, як пан Сергій в Україні нині – тисячі.
Починаючи з вересня, аби завезти сюди імпортну машину, треба заплатити утилізаційний збір. За ухваленим законом, він сягає від 5-х до 60 тисяч гривень. Залежно від об’єму двигуна та віку машини. Приміром, аби пригнати з-за кордону не нову машину з найпопулярнішим обсягом двигуна, доведеться викласти майже 15 тисяч гривень. 
Аби авто зареєстрували в ДАІ, треба надати довідку про сплату утилізаційного збору. Але таких довідок Кабмін поки що не затвердив. Ще місяць тому президент доручив Міністерству екології переглянути стягнення збору. Але поки що жодної конкретики. 
Тобто скільки й за що платити – питання лишається відкритим. А імпортери опинилися в підвішеному стані. Лише останніми днями імпорт скоротився в кілька разів. Іномарок нині не розмитнюють.
Утилізаційний збір запровадили нібито, аби захистити довкілля та підтримати вітчизняний автопром, який порівняно з минулим роком майже вдвічі скоротив виробництво. Але фахівці певні – постраждають передусім українці, які не пересядуть на вітчизняні машини, а все одно переплачуватимуть за іномарки.