У Дніпропетровську метробудівцям не дають зарплату 5 місяців

Вікна-Новини

Вікна 18:00

У Дніпропетровську півтори сотні метробудівців вже майже 5 місяців сидять без зарплати. Люди у прямому сенсі слова перебиваються з хліба на воду. Заборгували їм загалом 2 мільйони грн. Підприємство передали з державної у комунальну власність, забувши при цьому включити до бюджету. 
Порожнього холодильника Володимир навіть не вмикає. Морозити в ньому все одно нічого: лише енергію витрачає. З харчів на тиждень – пачка макаронів. 
«Это мой завтрак, обед и ужин. Но иногда я раз в день кушаю, потому что на завтрак и обед у меня не хватает денег», – каже Володимир Накрапас, проходчик ПАТ «Дніпрометробуд».
Два роки тому, до Дніпропетровська з села, чоловік приїхав у пошуках ліпшого життя. Винайняв квартиру, влаштувався на роботу в метро. Тішився новим життям недовго. Зарплатню почали затримувати. Востаннє Володимир її отримував ще у серпні. Гроші давно скінчилися, натомість з’явилася купа боргів. Каже, давно звільнився б, та мусить терпіти.
«Мне нужно доработать. У меня подземного стажа не хватает полгода», – пояснює Володимир Накрапас, проходчик ПАТ «Дніпрометробуд».
Схожа історія чи не у кожного метробудівця. Комусь допомагають рідні, інші беруть позики. Ледь зводить кінці з кінцями і Людмила. Вона машиніст будівельного крану. Зарплата – півтори тисячі, але і їх не отримує. Жінка самотужки виховує доньку і хвилюється, що на свята дитина лишиться без подарунків.
«Очень переживаем! И хочется ребенку, а ей у меня 9 лет, хочется и на елку, и утренники, и в школе. Специальность у меня редкая и найти другую работу я не могу», – розповідає Людмила Яковлєва, працівник «Дніпрометробуд».
Дніпропетровське метро – найкоротше у світі. За 30 з гаком років будівництва упоралися лише з однією гілкою. Її довжина менше 8 кілометрів. Та й пролягає на околиці. Цього року через відсутність фінансування не проклали жодного метро підземки. 
Разом із «Вікнами» метробудівці вирушають запитати у чиновників, коли їм нарешті чекати грошей. 
Коли з’являться гроші, на підприємстві не знають. Цьогоріч його навіть не внесли до держбюджету. Чекали на іноземні кредити. Чекають і досі – 300 мільйонів євро. Цієї суми вистачило б на завершення будівництва і на зарплати працівникам. Гроші обіцяють дати два європейських банки під державні гарантії. Договори підписані, але перші надходження будуть лише після завершення тендерів на головного підрядника, а це не раніше від лютого-березня. 
«Транши начинаются с момента заключения договора. С того момента, когда Европейский Банк одобряет выбор тендерным комитетом того или иного подрядчика», – відповіла Тетяна Павлюк, начальник управління будівництва департаменту ЖКГ Дніпропетровської ОДА.

«Все надеялись, что придут большие деньги, что придет новый подрядчик, и с нами рассчитается, но как видите и денег нет, и тендер еще не проведен, а мы – в воздухе. Люди продолжают работать, но бесплатно!» – каже Сергій Мартиненко, голова профспілки ПАТ «Дніпрометробуд».
Заморозити будівництво і розпустити людей у відпустки у метро не можуть, бо небезпечно. Метробудівці змушені цілодобово відпомповувати воду з недобудованих тунелів. Інакше частина міста ризикує провалитися під землю.
«Если прекратим откачку воды, то в течение 5 суток затопятся туннели и начнется разрушение зданий», – сказав Євген Лисак, працівник ПАТ «Дніпрометробуд».