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
PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTI0OSINCmRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWZvcm1hdD0iZnVsbHNjcmVlbiIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tc2l0ZV9pZD0iU1RCX0Z1bGxzY3JlZW4iIGRhdGEtb3V0c3RyZWFtLWNvbnRlbnRfaWQ9InZpa25hLnN0Yi51YSIgc3JjPSIvL3BsYXllci52ZXJ0YW1lZGlhLmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjAxL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+

В Україні відкрився перший кабінет сурдоперекладу

Вікна-Новини

Вікна 22:00

Їх нарешті почують і зрозуміють. У Львівській лікарні відкрили перший в Україні кабінет для обстеження людей із вадами слуху. Там поруч із терапевтом сидить сурдоперекладач – знавець мови жестів, який допомагає пацієнтам пояснити, що їх непокоїть. 
У львівській лікарні відкрили перший в країні кабінет сурдоперекладу для пацієнтів із вадами слуху. У приймальному відділені поруч із терапевтом сидить знавець мови жестів, який допомагає пацієнтам спілкуватися з медиками. А при потребі супроводжує хворих до інших лікарів. 
Довідавшись про новинку, нечуючі кинулись у медзаклад. Адже раніше до лікарів зверталися вкрай рідко, бо не могли з ними порозумітися. 
Молодий чоловік від народження не чує. Порозумітися з продавцем в крамниці або медиком у лікарні для юнака справжня проблема.
Раніше людям із вадами слуху тижнями доводилося чекати своє черги у сурдоперекладача із товариства глухонімих аби той супроводжував їх до лікаря. Або ж іти на приймання самим. І вести із медиком листування: на аркушах пояснюючи свої скарги. 
Для понад тисячі львів’ян із вадами слуху у міській лікарні відкрили перший в Україні кабінет сурдоперекладу. 
Андрій Вишневський, львів’янин:

Раніше були звичайно проблеми. Спілкуватися було важко. Лікарі не мали часу на спілкування, на переписку. І нам було це дуже незручно. 
Зараз все просто: пацієнт розповідає свої скарги сурдоперекладачеві, а той переказує все лікареві і навпаки. 
Зіновія Малюга, сурдоперекладач:
Нечуючі частина їх не вірила, що це відбулося, вони думали, що це тимчасово і приходили просто перевірити, от. 
Пацієнтів із вадами слуху у цій поліклініці приймають тричі на тиждень. Медики розповідають, що люди подекуди соромлячись своєї глухоти – тривалий час не проходили обстеження і запустили хронічні хвороби.
Іванна Заремба, терапевт першої міської комунальної лікарні ім. Князя Лева:
Це запущені хронічні пацієнти, які роками не зверталися до лікарів і потребують консультації вузьких спеціалістів.
На приймання пацієнта із сурдоперекладачем лікар витрачає удвічі більше часу. Та нині пацієнти певні, що їх правильно зрозуміють і нададуть необхідну допомогу. У львівському товаристві глухих сподіваються, що їхній досвід стане в нагоді тисячам людей із вадами слуху і в інших регіонах країни.